Al door de jaren heen heeft Duikteam Murene een eigen compressor om de duikflessen te vullen. We hadden eerste een kleinere Bauercompressor die 120 liter per minuut in de duikflessen kon persen. Zo rond 1995 was er zo’n grote aanloop van nieuweleden, we gingen van 65 leden naar ruim 100 leden, dat het voor de vulmeesters ondoenlijk werd om alle flessen op één avond vol te krijgen. De compressor werd zo warm dat, nadat de flessen afgekoeld waren, nogmaals aan de vulslang moesten.
Het bestuur had 14.000 gulden vrij gemaakt voor aanschaf van een nieuwe compressor en er werd een nieuwe besteld. Maar doordat even later, de betaling was al gedaan, de leverancier aangaf dat er nog eens 500 gulden bij moest, barste de bom en werd de leverancier gesommeerd om het reeds betaald bedrag terug te storten.
Eén van onze leden zei, ik heb een compressor zien staan bij een firma die oude boekdrukmachines inkoopt misschien is dat wat. Er stond een Bauer compressor in een containertje welke maar 32 draai uren had gemaakt met van alles er op en aan. Deze was gekoppeld aan een één cilinder Hatz motor en had vermogen van 600 liter per minuut. De vraagprijs was 35.000,00 gulden maar na een half uurtje onderhandelen was de prijs gezakt naar 20.000 gulden, voor zo een prijs kan hem niet laten staan dus de volgende dag meteen op transport naar het clubhuis. Het containertje tegen het clubhuis aan gezet en de vulslang door de wanden naar binnen gebracht zodat er binnen gevuld kon worden. De deuren van de container moesten wel altijd wagenweit worden opengezet daar de motor en compressor veel warmte produceerde. Dat werd wel eens niet gedaan met gevolg dat motor zo heet geworden was dat alles verbranden wat brandbaar en de motor was vastgelopen. Dat was meteen het moment dat er een elektromotor in het frame werd gemonteerd. Mede daardoor kon de compressor naar binnen de Bauer compressor werkt vandaag nog steeds of hij zo uit de winkel komt. Tijdens zijn laatste revisie beurt, zei de firma Ferro, ik wil hem heel graag kopen van jullie want zo’n Rolls-Royce kom je niet meer tegen. Daarom willen wij hem niet kwijt ook bij testen geeft de schoonste luchtwaarde die maar mogelijk zijn en we hopen dat wij daar nog lang gebruik van kunnen maken.